Αυτή είναι η ιδιομορφία μου. Καρλ Γιουνγκ


Αυτή είναι η ιδιομορφία μου

Η διαφορά ανάμεσα στους περισσότερους ανθρώπους και σε μένα είναι ότι για μένα τα «διαχωριστικά τείχη» είναι διαφανή. Αυτή είναι η ιδιομορφία μου. Άλλοι βρίσκουν αυτά τα τείχη τόσο αδιαπέραστα που δεν βλέπουν τίποτα πίσω τους και γι' αυτό νομίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα εκεί. Ως ένα σημείο βλέπω τις διεργασίες που γίνονται στο πίσω μέρος και αυτό μου δίνει μιά εσωτερική βεβαιότητα. Οι άνθρωποι που δεν βλέπουν τίποτα, δεν έχουν βεβαιότητες και δεν μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα - ή αν βγάζουν δεν τα εμπιστεύονται. Δεν ξέρω τι με έκανε να ξεκινήσω να παρατηρώ το ποτάμι της ζωής. Ίσως το ίδιο το ασυνείδητο. Ίσως πάλι τα πρώτα μου όνειρα. Καθόρισαν την πορεία μου από την αρχή.



Η γνώση των διεργασιών του βάθους διαμόρφωσε από νωρίς τη σχέση μου προς τον κόσμο. Βασικά, η σχέση αυτή ήταν η ίδια στην παιδική μου ηλικία που είναι και τώρα. Ως παιδί ένιωθα μόνος, και ακόμα το νιώθω, επειδή γνωρίζω πράγματα και πρέπει να θέλω πράγματα που οι άλλοι, όπως φαίνεται, τα αγνοούν και που δεν θέλουν οι περισσότεροι να μάθουν. Η μοναξιά δεν προέρχεται από το ότι δεν έχει κανείς ανθρώπους γύρω του αλλά από το να μην μπορεί να ανακοινώσει τα πράγματα που του φαίνονται σπουδαία ή από το ότι έχει ορισμένες απόψεις που οι άλλοι τις βρίσκουν απαράδεκτες.

Η μοναξιά άρχισε με τις εμπειρίες των πρώτων μου ονείρων και έφτασε στο κορύφωμά της όταν είχα αρχίσει να ασχολούμαι με το ασυνείδητο. Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερα από τους άλλους απομονώνεται. Αλλά η μοναξιά δεν είναι αναγκαστικά εχθρική στη συντροφιά, επειδή κανείς δεν είναι πιο ευαίσθητος στη συντροφιά από τον άνθρωπο που νιώθει μοναξιά και η παρέα ευδοκιμεί μόνο όταν το κάθε άτομο θυμάται την ατομικότητά του και δεν ταυτίζεται με τους άλλους.
Καρλ Γιουνγκ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις